Powered By Blogger

vineri, 10 aprilie 2015

Interviu senzațional cu Mourinho. Jobul care i-a schimbat viața, ce apreciază cel mai mult la un jucător și un episod haios: "Tu știi ce înseamnă?"

Jose Mourinho a oferit un amplu interviu pentru The Telegraph, în care a vorbit deschis despre aspecte mai puțin cunoscute din viața sa.

Antrenorul portughez a povestit că înainte să devină antrenor s-a ocupat de copii cu Sindromul Down, susține că la un club suporterii sunt mai importanți decât orice altceva și a relatat un episod haios cu un fost jucător.
"Devin din ce in ce mai bun legat de munca mea, progresez continuu de cand am inceput. Am evoluat la toate capitolele: in modul in care citesc jocul, in modul in care pregatesc meciul, metode de antrenament... Ma simt din ce in ce mai bun. Dar am o problema: e ceva ce nu pot schimba. Cand intalnesc jurnalistii, nu pot fi niciodata ipocrit.
Primul job al lui Mourinho a fost sa se ocupe de copii cu Sindromul Down. "Tehnic, nu eram pregatit sa ma ocup de acei copii. Dar m-am descurcat bine pentru ca am creat o relatie emotionala cu ei. Am reusit mici miracole prin aceasta relatie la nivel emotional. Afectiune, empatie...

Acum antrenez cei mai buni fotbalisti din lume. Si cel mai important lucru din lume este relatia personala pe care o stabilesti cu fiecare. Nu e vorba despre a avea o relatie perfecta intre mine si tine. Este important sa reuseste sa creezi o relatie perfecta in raport cu grupul, pentru ca doar grupul poate castiga. La fotbal, nu individual castigi trofee"
, a declarat Mourinho.
"Cel mai important e talentul"

"Singurul lucru pe care nu-l poti da unui jucator este talentul. Dar poti lucra cu talentele si sa le poti face sa constientizeze nevoile echipei? Este unul inteligent, care abia asteapta sa-l ajuti sa devina mai bun? Este unul egoist, care nu intelege ca nu este mai presus de echipa? Am intalnit astfel de persoane la toate echipele pe care le-am antrenat. Nu exista grupul perfect la nicio echipa, dar daca ma intrebati pe mine, cel mai important la un jucator este talentul".

Despre cum poate ajunge un fotbalist să aibă succes: "Trebuie sa aiba noroc cu parintii, trebuie sa aiba noroc cu impresarii. Are nevoie de educatie. Am avut la un moment dat un jucator care a aparut cu o noua masina. Si l-am intrebat: 'Alta? De ce? O casa ai?'
'Nu'. 'Ai multi bani in banca?' 'Nu. Masina asta nu am cumparat-o. A luat-o tatal meu gratis, in leasing. Deci e gratis'.

'Tu stii ce inseamna leasing?'. 'Adica e gratis'.

Am stat cu el sa-i explic ce inseamna. Nu stia pentru ca nimeni nu-i explicase"
.

"Cei mai importanti la un club sunt suporterii, apoi patronul, apoi jucatorii, abia apoi eu, managerul. Dar toti sunt cu ochii pe manager", a mai spus Mourinho.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu